Dlaczego krokusy, tulipany i inne rośliny cebulowe nie kwitną?



fot. iBulb
Jesienią sadzisz rośliny cebulowe, wiosną czekasz na piękny efekt. A tu nic z tego... Twe ukochane tulipany i krokusy nie kwitną. 


Jeśli tulipany, krokusy i inne rośliny cebulowe nie kwitną tej wiosny, chwilę pochlip w mankiet, a potem przeczytaj ten post. Być może mają ważne ku temu powody? 






Rośliny cebulowe, tulipany i krokusy nie kwitną - Powody.

Jeśli tulipany, krokusy i inne rośliny cebulowe nie wydają kwiatów ani liści sprawdź, czy cebule przetrwały w podłożu - może przemarzły, zgniły albo zjadły je myszy lub nornice? 
Jeśli zaś z cebulek wyrastają tylko liście, problem może tkwić:
- w nieodpowiednim podłożu - zbyt podmokłym i ciężkim lub zbyt lekkim i jałowym.
- w braku światła - tulipany, krokusy i inne rośliny cebulowe wymagają słońca lub lekkiego półcienia. W cieniu mogą nie zakwitnąć. 
- w złym terminie sadzenia. Tulipany sadzimy na przełomie sierpnia i września, a krokusy - we wrześniu/październiku. W podobnych terminach sadzimy inne rośliny cebulowe.
- w zbyt głębokim posadzeniu cebul - wszystkie rośliny cebulowe sadzimy na głębokość równą 2–3-krotnej wysokości cebuli.
- w kiepskiej jakości cebul - ponieważ w handlu istotna jest niska cena, sklepy ogrodnicze często oferują tańsze, drobniejsze cebule, które często słabo kwitną. Jednym słowem, im większa cebula, tym obfitsze kwitnienie.








fot. iBulb




Komentarze

  1. Obserwacja rozwijających się roślin to coś naprawdę wartego uwagi i uśmiechu. Pozdrawiam, cenne rady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że może z nich skorzystasz :)

      Usuń
  2. Ile to trzeba wiedzieć, żeby coś zasadzić! U mojej rodziny w tym roku na szczęście wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy to mają szczęście - albo rękę do roślin 😘

      Usuń
  3. Ja mogę się pochwalić pieknymi tulipanami z holandi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest! Czerwone tulipany z cebulek przywiezionych z Holandii co roku pięknie kwitną :)

      Usuń
  4. ja bym jeszcze dodała, że lepiej kwitną jeśli wzmacnia stymulator wzrostu z węgla brunatnego HumicAgro :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W ogrodzie u mojej babci zawsze te cebulkowe kwiaty wyrastały bez problemowo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dawno temu próbowałam zasadzić cebulki u mojej babci, ale wzeszło może 1/3 wszystkich, co mnie skutecznie zniechęciło do dalszych prób :c

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas powoli się pojawiają tulipany :) Czekamy aż zakwitną

    OdpowiedzUsuń
  8. Kwiaty są ładne , ale trzeba się na nich znać... Nie mam kwiatków...

    OdpowiedzUsuń
  9. Na szczęście nam się taka sytuacja nie zdarzyła, świetny poradnik

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja mama uwielbia sadzić roślinki. Mamy mnóstwo kwiatków w ogrodzie każdego roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. O każde rośliny trzeba odpowiednio zadbać, aby się odwdzięczyły swoim pieknem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne porady. Kwiaty są cudne, ale trzeba o nich zadbac

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja wiedza w zakresie ogrodnictwa jest bardzo skąpa, wynika to z tego, że nie mam ogrodu. Ile to trzeba wiedzieć, aby cieszyć oko zdrowymi i kwitnącymi roślinami. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja na szczęście mam sprawdzonych sprzedawców

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kompletnie się na tym nie znam, nie mam nawet swojego ogródka - ale myślę, że dla mojej teściowej takie wskazówki okażą się bardzo cenne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W dużej mierze wszystko zależy też od tego jaką mamy glebę...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz