Wiosna w ogrodzie - deszczowy spacer

fot. blogrodowo

Wiosna w ogrodzie - to jest to! Nawet taka deszczowa... Serdecznie zapraszam na tradycyjny wiosenny spacer po moim ogrodzie. 






Dopiero odkąd mam własny ogród zaczęłam w pełni doceniać uroki wiosny. Wszystko się zmienia w oczach, codziennie rano coś nowego się zieleni, niebieszczy, tulipani... Tu barwinek, tam bratek, tu mirabelka czy zawilec. No i tulipany... 
 




WIOSNA W OGRODZIE - TULIPANY

Uwielbiam tulipany - zwłaszcza te klasyczne, jednolite, z eleganckimi, smukłymi kielichami kwiatów. Odmiany o pstrych, postrzępionych płatkach, we wszystkich kolorach tęczy, to dla mnie prawdziwe disco polo, za którym nie przepadam. Daję swoim tulipanom pełną swobodę, nigdy ich nie wykopuję jesienią - jednej wiosny zakwitają, innej nie - to zależy głównie od tego, jaka była zima. Jeżeli mroźna i bezśnieżna, to dla tulipanów gorzej. Oczywiście o tym, czy z cebuli wydobędzie się kwiat, decyduje kilka innych rzeczy - przeczytacie o nich tu. W moim ogrodzie tulipany (zwłaszcza te botaniczne) pojawiają się zaraz po cebulicach, krokusach i narcyzach, razem z szafirkami.
 








WIOSNA W OGRODZIE - DESZCZOWY SPACER

Za oknem leje - taką mamy w tym roku majówkę. Jednak nie wytrzymałam, schwyciłam kurtkę i wybiegłam do ogrodu. Jak zwykle wzięłam ze sobą komórkę i strzeliłam kilka fot. I po raz kolejny się przekonałam, że niektóre rośliny (zwłaszcza te o dużych, owłosionych liściach) wyglądają w deszczu ładniej, niż w słońcu. 





Zdjęcia: blogrodowo
















Komentarze

  1. Piękne zdjecia. Ja marzę o tym, aby budzić się rano i boso stąpać po trawie zroszonej rosą:) ŚLiczne masz kwiaty! Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie już rośliny u Ciebie kwitną. Na naszej działce też jest na co popatrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie rozkwitają już ogrody, szkoda tylko, że cały czas jest tak zimno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie takie ujęcia wiosny do mnie przemawiają, zwłaszcza te w deszczowej odsłonie, aż czuję szczególny zapach uwalniany przez kwiaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od samego patrzenia na kwiaty robi się człowiekowi przyjemnie, a po deszczu faktycznie wyglądają jeszcze ciekawiej. Ja uwielbiam przebywać na działce lub na spacerze zaraz po deszczu, powietrze wtedy cudownie pachnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz