Dekoracje wielkanocne, pisanki i... pianka

fot. blogrodowo

W tym roku nie miałam pomysłu na dekoracje wielkanocne, a nawet na pisanki. Wypróbowałam więc znaleziony w Necie sposób farbowania jajek w zabarwionej... piance do golenia. Mam mieszane uczucia, ale sami zobaczcie...

fot. blogrodowo   

fot. blogrodowo

Przypuszczam, że efekt byłby lepszy, gdybym miała pod ręką białe jajka i barwniki spożywcze. A ja dysponowałam tylko pianką do golenia, ciemnymi jajami i farbkami plakatowymi. Aby dodać pisankom urody, na koniec namalowałam na nich wzorki. Efekt - jak widać.

fot. blogrodowo

WIELKANOCNE DEKORACJE - PISANKI - MATERIAŁY
  • białe jajka
  • barwniki, najlepiej spożywcze
  • słomki lub patyczki do mieszania pianki
  • szczypce
  • miseczka na piankę
  • pianka do golenia
  • ręcznik papierowy

    fot. blogrodowo

WIELKANOCNE DEKORACJE - PISANKI -  KROK PO KROKU

  1. Wypełnij miseczki pianką do golenia i dodaj odrobinę wybranej farbki/barwnika. Im więcej jej dodasz, tym intensywniejszy kolor będą miały pisanki. Całość wmieszaj patyczkiem aż do uzyskania masy w jednolitym kolorze. Zanurz jajko, zabarwią się na kolor pianki.

  2. fot. blogrodowo





  3. fot. blogrodowo

    Ciekawszy efekty uzyskasz, jeśli dodasz do pianki kilka kropel innych barwników, a potem mieszając patyczkiem uzyskasz kolorowe esy-floresy. 
  4. Zanurz jajka w piance. Po 15 - 20 minutach wyjmij je szczypcami i delikatnie wytrzyj ręcznikiem kuchennym.

    fot. wallpaperflare.com

    Nie wiem tylko, czy takie pisanki po obraniu nadają się tylko do patrzenia, czy również do jedzenia? A Wy jak myślicie?

    I jeszcze raz moje drzewko wielkanocne, z drugiego profilu ;-) Chcecie mieć takie? Nic prostszego - wystarczy zebrać galązki, spryskać je białą farbą w sprayu, wstawić do wazonu bez wody. I gotowe! Drzewko pasuje i na Wielkanoc, i na Boże Narodzenie. Wszystko zależy od tego, co sięna nim powiesi. 

    fot. blogrodowo

fot. blogrodowo

fot. blogrodowo

Życzę Wam zieloności, szczęśliwości i wesołych kolorowych Świąt! :-)


fot. blogrodowo

Komentarze

  1. Własnoręcznie zrobione pisanki są przepiękne. Twoje bardzo mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobają mi się takie własnoręczne pisanki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się je robić co roku, choć nie zawsze mamna to czas... Ach ta świąteczna krzątanina :)

      Usuń

Prześlij komentarz