Bambus 'Red Dragon' (Fargesia 'Red Dragon') i mój japoński zakątek


fot. outspot.pl

Czy kiedy myślisz o bambusach widzisz oczami wyobraźnie egzotyczne kraje Azji? Posadź je za oknem, a będą Ci przypominać Twój własny ogród!


fot. blogrodowo

Kocham wszelkie ogrodowe trawy i bambusy. Ozdobne trawy mam już od dawna (muszę o nich wreszcie napisać), ale bambusy dopiero od dwóch dni. Na razie to 30-centymetrowe liliputy, ale mają urosnąć do 3 metrów, niewiele wymagać, wyglądać wspaniale i wnieść do ogrodu powiew orientu. Mam nadzieję, że mnie nie zawiodą.

fot. outspot.pl

BAMBUS 'RED DRAGON' (FARGESIA RED DRAGON) - POWIEW ORIENTU


fot. blogrodowo

Ale do rzeczy. Mam w ogrodzie od strony pokoju do pracy mały narożnik (coś w rodzaju patio) do którego schodzi się po kilku schodkach wprost od komputera. Wystarczy otworzyć drzwi. W tym właśnie zakątku chciałam kiedyś stworzyć ogródek japoński. Początki były obiecujące, ale potem... Brak czasu i różne zawirowania życiowe sprawiły, że nie zajmowałam się nim wcale. Ogródek żył własnym życiem, zarósł dzikim winem i tak trwał - aż do tego lata. W tym roku postanowiłam go nieco odnowić, dodać mu barw i w ogóle życia. Zdarłam z muru ogrodzenia dzikie wino, które mnie wprost zdominowało (karpy wykopywałam ze trzy dni) i posadziłam dwa 30-cm bambusy 'Red Dragon', które w przyszłości mają przesłonić mur.

fot. outspot.pl


BAMBUS 'RED DRAGON' - FARGESIA 'RED DRAGON - CO Z NIEGO WYROŚNIE?

Bambus "Red Dragon" to kępowy nieinwazyjny bambus o dość szybkim wzroście dorastający do 3,5, a nawet 4 m! Ma czerwonawo zabarwione pędy i drobne liście. Dzięki temu wygląda imponująco, ciekawie, egzotycznie, ale też trochę delikatnie (dzięki listkom). Ot, wielkolud o miękkim sercu. I rośnie w szybkim tempie, na czym mi bardzo zależy. Bambus 'Red Dragon' to sprawdzony bambus, który dobrze zimuje w naszym klimacie. Najlepiej prezentuje swą urodę rosnąc solo, ale można z niego też tworzyć ekstrawaganckie żywopłoty, ogrodowe ścianki działowe i przesłony. Świetnie wygląda w grupach z innymi bambusami i trawami oraz na rabatach bylinowych. Może stanowić tło dla innych roślin. Wyjątkowo atrakcyjnie wygląda posadzony w donicy na tarasie.

 BAMBUS 'RED DRAGON' - FARGESIA 'RED DRAGON' - WYMAGANIA

Ziemia - przepuszczalna i żyzna, o lekko kwaśnym lub obojętnym pH.
Miejsce - najlepiej osłonięte od wiatru, cieniste lub półcieniste, ale sprawdza się też w słonecznym miejscu.
Podlewanie - ziemia powinna być stale wilgotna, ale woda nie może zalegać w korzeniach. Nawożenie - bambusy są tak żywotne, że nie wymagają dokarmiania.
Przycinanie - co roku warto wyciąć uschnięte łodygi - pobudzi to wzrost nowych, odmłodzi roślinę. Można ją też przycinać na dowolnej wysokości.
Zimowanie - bambus znosi mrozy do - 24 st. C. ale przez pierwsze lata uprawy bezpieczniej go okrywać na zimę - korzenie obsypać ściółką, a pędy otulić agrowłókniną. Zwłaszcza, gdy zapowiadana jest mroźna zima. Ale nawet jeśli "góra" bambusa zmarznie, wiosną odbije z korzeni. Zimowanie w donicy - bambusy uprawiane w donicach wnosimy na zimę do chłodnego, jasnego pomieszczenia i ograniczamy podlewanie. Wiosną wynosimy je na dwór, stopniowo przyzwyczajając do słońca. Umieszczamy w cieniu i przez ok. 10 dni przenosimy w coraz to jaśniejsze miejsce.

Obiecuję, że za rok napiszę, co z moich bambusów wyrosło. A póki co biegnę je podlać, bo potworne upały!

Komentarze